José Aparicio (1773-1838)


Lámina XXIX (im. 15)
Instrumentos químicos

Làmina XXIX (im. 15)
Instruments químics
José Aparicio, valenciano de origen, fue uno de los pintores más representativos de la pintura neoclásica en España. Su formación se encontró a caballo entre Madrid, París y Roma, donde adoptó un conocimiento en las corrientes neoclásicas que lo llevarían a convertirse en pintor de la corte de Fernando VII hasta la muerte del monarca.

José Aparicio vuelve a ser un ejemplo de colaboración en el que muchas veces pueden parecer dos mundos (o dos culturas) totalmente diferentes como son el Arte y la Ciencia. Así, encontramos colaboraciones suyas en diferentes obras científicas ilustrando y escribiendo allá donde las palabras no llegaban.

José Aparicio, valencià d’origen, va ser un dels pintors més representatius de la pintura neoclàssica a Espanya. La seva formació es va trobar a cavall entre Madrid, París i Roma, on va adoptar un coneixement en els corrents neoclàssics que el portarien a esdevenir pintor de la cort de Ferran VII fins a la mort del monarca.

José Aparicio torna a ser un exemple de col·laboració en el que moltes vegades poden semblar dos mons (o dues cultures) totalment diferents com són l’Art i la Ciència. Així, trobem col·laboracions seves en diferents obres científiques il·lustrant i descivint allà on les paraules no arribaven.